Zgłoś się już dziś!
ODDZWONIMY DO CIEBIE!

Podany nr telefonu zostanie użyty dla potrzeb przedstawienia oferty prac.
X

Najlepsze Oferty Pracy


Szukaj

« powrót do listy

Sposoby na stres w pracy

Czasami pewne dyskusje, sytuacje i ciągły stres doprowadzają nas do skraju wytrzymałości nerwowej. Jak się uspokoić, kiedy jesteśmy w pracy? Jak walczyć ze stresem? Nie możemy przecież wyjść i pojechać do domu. Istnieje jednak kilka sposobów, które możemy wypróbować.

Policz do dziesięciu i oddychaj.

Spokojny oddech i policzenie do dziesięciu odwróci naszą uwagę i pomoże nam się uspokoić. Kiedy więc sytuacja sprawi, że naprawdę się zdenerwujesz, usiądź i pooddychaj spokojnie.

Wypisz gniew.

Czasami złe słowa cisną Ci się na usta i chcesz powiedzieć stanowczo za dużo, emocje biorą górę. Zanim zaczniesz krzyczeć, weź kartkę i długopis, a następnie spisz, co Cię denerwuje. W ten sposób możesz już rozładować stres. Oczyszczające może być też porwanie, pogniecenie kartki i wyrzucenie jej do kosza.

Gnieć piłeczkę.

Choć niektórym wydaje się to banalne, zwykła piłeczka z gąbki może stać się wybawieniem. W chwilach zdenerwowania weź antystresową kulkę do ręki i gnieć. Zobaczysz, jak można się uspokoić i wyciszyć dzięki takim niepozornym działaniom.

Skończ rozmowę.

Jeżeli rozmowa z kimś sprawia, że czujesz, jak opanowuje Cię gniew, powiedz, że musisz pilnie coś załatwić i odejdź. Nie warto pozwolić sobie na wybuch gniewu i doprowadzenie do kłótni. Najlepszym sposobem jest szybkie zakończenie rozmowy.

Przejdź się.

Jeżeli tylko masz taką możliwość, wyjdź na przerwę z budynku i przejdź się po okolicy. Nic tak nie pomaga pozbyć się zdenerwowania, jak trochę aktywności na świeżym powietrzu. 10 minut wystarczy, by wrócić w stanie pełnego spokoju.

Włącz muzykę.

Jesteś zestresowany, ktoś Cię zdenerwował? Usiądź przy swoim stanowisku pracy, załóż słuchawki i włącz swoją ulubioną muzykę. Mogą to być relaksacyjne utwory lub mocny rock, wszystko zależy od tego, co przynosi Ci prawdziwe ukojenie. Skup się na pracy i zamknij na świat zewnętrzny.

Znajdź czas dla siebie.

Żeby naprawdę się zrelaksować, staraj się każdego dnia odnaleźć chwilę dla siebie. Zrób sobie gorącą kąpiel, poczytaj, obejrzyj film lub wyjdź pobiegać. Trudniej zdenerwować kogoś, kto jest prawdziwie zrelaksowany.

Porozmawiaj z bliskimi.

Czujesz, że musisz podzielić się z kimś swoim problemem? Weź telefon, pójdź w ustronne miejsce, zadzwoń do kogoś bliskiego i opowiedz mu, dlaczego jesteś zły. Być może ktoś z boku inaczej spojrzy na daną sytuację i obiektywnie ją oceni. Poza tym samo wygadanie się jest uspokajające.

To kilka naszych sposobów na to jak się uspokoić po kłótni lub stresującej sytuacji. Warto wypróbować powyższe metody, może dzięki którejś z nich opanowanie gniewu nie będzie już takie trudne.

 

 

*Źródło: https://poradnikpracownika.pl/-czy-wiesz-jak-sie-uspokoic-i-nie-wybuchnac-zloscia-w-pracy

 

 

« powrót do listy

Nasi partnerzy

Wszystkie prawa zastrzeżone